בהדרכה איראנית: הושמד מפעל לייצור טילים מדויקים בעזה

    קובי פינקלר No Comments on בהדרכה איראנית: הושמד מפעל לייצור טילים מדויקים בעזה

    הדרכה מאיראן כיצד להפעיל ולבנות רכיבים מדוייקים ונשק אסטרטגי: בהכוונת מודיעינית של אמ״ן לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל חשפו תשתית טרור ורכיבי ייצור ופיתוח טילים מדויקיים בדרג' תופאח

    צילום: דובר צהל
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צוות הקרב של חטיבת הנח"ל הפועל תחת אוגדה 162 פועל בשבועות האחרונים באזור דרג׳ תופאח שבצפון רצועת עזה. במהלך פעילותם ובהכוונה מודיעינית של אגף המודיעין איתרו לוחמי צוות הקרב יחד עם כוחות מיוחדים, פיר אסטרטגי של ארגון הטרור חמאס המוביל אל מנהרה באורך 100 מטרים ובה אתר לייצור אמצעי לחימה.

    כחלק מהמאמץ המודיעיני הממוקד סביב אתרי הייצור ורכיבי הדיוק, נמצאו רכיבים המוכיחים כי מחבלי ארגון הטרור חמאס למדו בהנחייה איראנית כיצד להפעיל ולבנות רכיבים מדוייקים ונשק אסטרטגי וצברו ידע טכנולוגי בתחום.

    מדיה: דובר צה"ל

    במהלך הפשיטות חוסלו במרחב מחבלים רבים בקרבות מטווח קצר עם לוחמי החטיבה ובתקיפות של מכלול האש החטיבתי על ידי כלי טיס מאוישים מרחוק ומסוקי קרב.

    אחד ממפקדי חטיבה שפועל בעזה אומר לאחר השלמת הפעילות בדרג' תופח כי אין בית בעזה שאין בו אמצעי לחימה. הוא מדגיש כי מדובר בקביעה ולא הערכה.

    בצבא יודעים לספר כי צפון הרצועה קיבלה מכה קשה מאד הן בתחום התשתיות, הן בתחום חיסול המחבלים וכי האוגדה שפועלת במרחב תמשיך להלחם כאן בחודשים הקרובים.

    לפי ההערכה בצה"ל החמאס ינסה לחזור ולפעול בצפון הרצועה ויחזיר לשם מחבלים כדי להלחם בצה"ל.

    בצבא גם אומרים שבימים הראשונים ללחימה המחבלים הפגינו רצון גדול להלחם אבל אחרי מספר ימים למול כוחות צה"ל, הפעילות פחתה וצהל חיסל 2 מתוך 3 מפקדי הפלוגות והשמיד עשרות משגרים שירו לשטח ישראל.

    תיעוד מלחימת כוחות צוות הקרב של חטיבת הנח"ל: 

    video
    play-sharp-fill

    תיעוד מפיצוץ תוואי המנהרה: 

    video
    play-sharp-fill

    תיעוד של אמצעי לחימה שנמצאו במרחב: 

    video
    play-sharp-fill

    דברי מפקד חטיבת הנח"ל, אלוף- משנה יאיר צוקרמן: 

    video
    play-sharp-fill


    0 תגובות